Espacio Monitor, Caracas 2017
photography Julio Osorio
The good old days - 2017
series of 11 extension chairs in aluminum structure, braided with nylon ribbons, painted with bright colors, following the patterns of the Orthogonal collages of Venezuelan constructivist artist Alejandro Otero. This set of chairs is the metaphor of the glorious Venezuela of the mid-twentieth century. The oil money and the political conditions of the moment, made possible the development of a modern cultural movement that was vanguard in Latin America. But the country sat down to rest on its fortune, and nowadays it looks back with paralyzing nostalgia, "past is always better than present"
The good old days, 2017 is part of ESCAPE ROOM, solo exhibition of Pepe López in Espacio Monitor, Caracas (from October 29, 2017 to January 21, 2018
Tiempos pasados fueron mejores - 2017
serie de 11 sillas de extensión de estructura en aluminio, trenzada con cintas de nylon, pintadas con vivos colores, siguiendo los patrones de los collages Ortogonales del artista constructivo venezolano Alejandro Otero. Este conjunto de sillas es la metáfora de la gloriosa Venezuela de mediados del siglo XX. El dinero del petróleo y las condiciones políticas del momento, hicieron posible el desarrollo de un movimiento cultural moderno que fue vanguardia en América Latina. Pero el país se sentó a descansar en su fortuna, y hoy en día se mira hacia atrás con la nostalgia paralizante, el pasado fue siempre mejor que el presente.
Tiempos pasados fueron mejores, 2017 forma parte de ESCAPE ROOM, exposición individual de Pepe López en ESPACIO MONITOR, Caracas (del 29 de octubre de 2017 al 21 de enero de 2018)